Maximus is dé studentenvereniging van Breda!

Opgericht op 22 oktober 2013 telt onze vereniging nu ruim 80 leden.

Maximus en haar leden kennen een zeer ambitieuze cultuur. Na nog geen vijf jaar te hebben bestaan hebben wij onze sociëteit opgericht en ons hiermee definitief op de kaart gezet binnen Breda. Hieruit blijkt niet alleen de sterke toekomstvisie van Maximus en haar leden maar ook geeft het blijk dat gezelligheid hoog in het vaandel staat binnen onze vereniging. De borrelavonden zijn het middelpunt van ons studentenleven en de hechte vriendschap tussen onze leden.

Labora et Victoria

Als vereniging dragen wij het motto: “Labora et Victoria”, wat zich grofweg vertaald in: “Werk en overwin”. Studeren draagt bij aan een goede toekomst en Maximus draagt hier enorm aan bij. Netwerken, zelfontplooiing en carrière maken zijn de draagvlakken van het lidmaatschap. Samen de toekomst vormgeven en voor iedereen met elkaar klaarstaan! De lat ligt hoog binnen de vereniging maar ruimte voor het studentenleven is er natuurlijk altijd.

Hoe we dit samen bereiken?

Netwerk

Door ons allereerst samen opstellen als een stabiel netwerk met een hoge kwaliteit. Verder kunnen leden zich inzetten voor de vereniging door zich aan te sluiten bij een van onze vele commissies. Dit is hard werken en een goede manier om professionele ervaring op te doen voor in de toekomst. Ook worden er vanuit de vereniging verschillende activiteiten georganiseerd om ons netwerk uit te breiden en om onze kennis, ervaring en professionaliteit te vergroten.

Activiteiten

Jaarlijks worden er ook veel gezelligheidsactiviteiten georganiseerd. Hierbij kan gedacht worden aan de altijd gezellige WinterBBQ, waar er in de koud altijd wordt genoten van de braadkunsten van onze eigen leden. Ook wordt er met heel de vereniging een ‘citytrip’ georganiseerd. Waar, naast gezelligheid, ook cultuur een belangrijk onderdeel vormt. Naast de verenigingsactiviteiten zetten onze leden zich ook in voor Breda, met activiteiten zoals NL doet en het organiseren van de introductieperiodes van Avans en de NHTV.

Ben je benieuwd naar de Missie en Visie van Studentenvereniging Maximus? Klik dan hier

Hoi, mijn naam is Jeroen Minten en ik ben 25 jaar oud. Nadat ik verschillende MBO opleidingen heb
afgerond werd het voor mij tijd om het hogerop te zoeken. Momenteel ben ik tweedejaars student
Forensisch Laboratorium Onderzoek op Avans Hogeschool in Breda. Ik ben via een vriend
binnengekomen bij Maximus waar ik vervolgens met open armen ontvangen werd. Doordat ik zo met
open armen ontvangen werd had ik meteen het gevoel alsof ik de leden al jaren kende. Als mijn
studie goed blijft verlopen dan ga ik hopelijk nog twee gezellige jaren met Maximus beleven.

Jeroen

Hoi! Mijn naam is Naomi Vissenberg en ik ben 21 jaar oud. Momenteel studeer ik Tourism Management aan Breda University of applied sciences. Via een vriendin ben ik bij Maximus terecht gekomen. Na de eerste borrel was ik al meteen enthousiast. Ik werd met open armen ontvangen en kreeg al snel door dat de vereniging een grote vriendengroep is. Ik heb me al snel ingeschreven en een paar weken later ben ik ook lid geworden van de activiteiten commissie. Maximus is de plek voor gezelligheid, maar ook om jezelf op professioneel gebied te ontwikkelen.

Naomi

Sv. Maximus

Ik ben Tara Clauzing. De ervaring die ik heb bij Maximus is dat het een omgeving is met fijne en
gezellige mensen. Je kan altijd bij iedereen terecht als er iets is. Iets wat ik heb kunnen doen is het
SVH certificaat halen waardoor ik nu in sociëteit Het Forum leidinggevende kan staan. Wat ik
uiteindelijk wil bereiken met Maximus is een breder netwerk en vooral gezelligheid. Ondanks het
drukke jaar wat ik nu heb, hoop ik snel weer meer tijd te hebben om naar borrels te komen.

Tara