Hella de Jong!

Deze dame is inmiddels al ruim een jaar afgestudeerd van haar master Communication and Information Sciences aan Tilburg University en zit zich het komende halfjaar in voor de netwerk commissie van Studentenvereniging Maximus. Ambitieus als ze is heeft ze hiervoor de HBO opleiding International Tourism Management and Consultancy (ITMC) afgerond aan de toen nog genoemde NHTV (Breda University of Applied Sciences). Van origine Limburgse wilde helemaal niet in zuiden studeren maar wilde op avontuur en net zo veel dingen beleven als haar ouders vroeger deden in hun studententijd in Utrecht. De keuze was dus snel gemaakt voor een opleiding die haar ook nog de mogelijkheid gaf om te reizen. Studie tripjes naar Macedonië, Thailand, Cambodja en Bali zijn afgestreept.

Naast haar studie heeft ze zich ook veelvuldig ingezet voor de vereniging als penningmeester, hoofd activiteitencommissie, lid kascommissie, lid almanakcommissie en nu lid netwerkcommissie. Haar tijd bij Maximus heeft dan ook zijn vruchten afgeworpen met een fantastische vriendenclub die ze elke week ziet.

“Het leuke aan Maximus vind ik is dat we allemaal andere opleidingen volgen, andere of soms gedeelde meningen hebben en vanuit het hele land naar de parel van het zuiden zijn verhuisd. Dit zorgt voor een toffe mix van mensen met elke keer weer een positieve dynamiek.” – Hella de Jong

Hella kent mensen die werken in de IT, maar ook in de chemie, marketing, sport, logistiek, sales, of toerisme sector. Er is dus altijd wel iemand om even mee te sparren. Behalve de leden van Maximus, heeft Maximus Hella ook de kans gegeven om haar een extern netwerk op te bouwen.

“Het is grappig om elkaar na een tijdje te zien, terug te denken aan de tijden in de kroeg om half vier en dan verder te praten over waar we nu staan en hoe ver we gekomen zijn, heel tof!” – Hella de Jong

Naast alle gezelligheid en netwerken bij Maximus is ze haar studie niet uit het oog verloren! Na het keurig afgeronden van een scriptie over prijs-, kwaliteit-, en service-factoren en hun effecten op het besluitvormingsprocess van de nederlandse zakenreiziger was er even de vraag ‘wat nu?’. Ze is op dat moment senior teamleider bij de Subway in Breda en besluit hier fulltime te werken en zich te oriënteren voor een vervolgstudie. Haar oog veel, na lang nadenken, op een universitaire master wat ook inhield dat er eerst een premaster moest worden voltooid.

“De premaster die ik eerst moest afronden was keihard werken, een universitaire master is toch anders denken en leren en dat vergt wel wat discipline.” – Hella de Jong

Gelukkig gaf haar master iets meer ademruimte, waardoor er wat meer ruimte was voor gezellige avonden in de stamkroeg van Maximus: Sociëteit het Forum. Hella vindt mensen fantastisch, hoe ze denken, hoe ze zich bepaald gedragen en hoe je dit kan beïnvloeden in de breedste vorm. Van advertenties tot je woordkeuze of via emotie. Ze heeft daarom ook gekozen voor de richting Communication and Cognition en haar scriptie geschreven over ‘The comprehension and processing of text and image relationships’.

Tijdens het doorspitten van honderden artikelen werd er ook nog steeds gewerkt bij de Subway. Ze trof een regeling waardoor ze na het afronden van haar studie hier fulltime kon blijven werken en dat was toch wel een fijn gevoel. Carnavalsvrijdag was extra speciaals: afgestudeerd en wel! Niet veel daarna werd ze benaderd via LinkedIn met de vraag of ze op gesprek wilden komen bij haar huidige werkgever.

“LinkedIn is gewoon heel handig! Ik gebruik het zelf om in contact te blijven met mensen, ontwikkelingen te volgen van de industrie waar ik in werk en ik lees graag wat vrienden op professioneel niveau doen en bereiken.”

Haar huidige baan heeft ze ook deels te danken aan het bestuur en commissie werk wat ze bij Maximus heeft gedaan. Ze zit op haar plek en mag elke week met mensen werken die verschillende achtergronden, opleidingen, leeftijden, culturen en meningen. Een mooie balans en genoeg uitdaging!

“Maximus is een prachtige vereniging met fantastische leden. Ze zijn ambitieus en willen het beste in elkaar naar boven halen. Ik ben trots dat ik mij lid mag noemen.”

In contact komen met Hella de Jong, Studentenvereniging Maximus of haar netwerk commissie? Stuur gerust een mailtje naar netwerk@svmaximus.nl !