“De perspectieven voor hbo-afgestudeerden zijn de komende jaren slechter dan ze in jaren geweest zijn. Maar liefst 45 procent van de huidige eerstejaars zit in een studierichting waar de verwachtingen ongunstig zijn. “ Dat schrijft het Centrum Hoger Onderwijs Informatie op keuzegids.org. Het blijkt maar weer dat het nog steeds lastig is om een baan te vinden, zelfs als je een diploma op zak hebt. Het is dus erg belangrijk dat een student tijdens zijn studietijd niet alleen zijn focus legt op de studie zelf, maar ook extracurriculaire activiteiten, bestuurlijke ervaring en buitenland ervaring, zoals een stage in het buitenland op je cv kunt zetten. Door je cv verder uit te breiden heb je een grotere kans om uiteindelijk aan een baan te komen.

In Breda zit je goed
Tegelijkertijd heeft opinieblad Elsevier bekendgemaakt dat de NHTV in Breda is uitgeroepen tot beste hogeschool van Nederland. Daarnaast werd bekend dat Hogeschool Avans ook zeer goed presteert. Zij is uitgeroepen tot beste middelgrote hogeschool van Nederland. Breda is dus de beste HBO-stad!

Studentenvereniging Maximus is behalve gezelligheidsvereniging ook een vereniging die jou helpt aan je toekomst te werken. Bij Studentenvereniging Maximus in Breda heb je altijd de mogelijkheid bestuurlijke ervaring op te doen in één van onze commissies of kun je onze netwerkborrels bijwonen om kennis te maken met bedrijven zodat jij makkelijker aan een (afstudeer)stage kunt komen of zelfs een baan als je straks bent afgestudeerd.

Hoe dan ook, in Breda zit je goed. Zeker bij Maximusl