Graag willen wij jullie kennis laten maken met de verschillende commissies binnen studentenrekening Maximus. Dit doen we door een interview met een van de commissieleden. Deze week mag Robin het spits afbijten en zichzelf voorstellen. Robin mag zich vanaf oktober 2019 voorzitter van de activiteitencommissie binnen onze studentenvereniging Maximus noemen.

Even voorstellen: wie ben je?
Mijn naam is Robin, ik ben 21 jaar oud en zit in mijn derde jaar van forensisch laboratoriumonderzoek aan het Avans in Breda.

Wat was je motivatie om bij Studentenvereniging Maximus te komen?
Ik ben bij Maximus gekomen, omdat ik het combineren van netwerken en borrelen belangrijk vind, en dit is precies waar Maximus voor staat. Sinds afgelopen september 2019 ben ik lid geworden.

Met welke motivatie ben je bij een commissie gegaan?
Al langere tijd wilde ik een activiteiten commissiejaar draaien. Hierin wilde ik dan graag de functie als
voorzitter betreden. Dit wilde ik zodat ik mijzelf zou kunnen ontwikkelen en zo samen met de commissie mooie activiteiten kan neerzetten voor de vereniging.  Zo hebben wij onder anderen activiteiten rondom sinterklaas, Kerstmis, Valentijn en carnaval georganiseerd. Maar ook onze jaarlijkse winter BBQ, de Maximus citytrip, en een muziekquiz.

Wat heb je tot nu toe geleerd van je commissiejaar op persoonlijk en professioneel vlak?
Ik heb hier al veel van geleerd, voornamelijk het plannen en bedenken van originele en leuke activiteiten. Door deze ‘Coronatijd’ heb ik geleerd dat je door flexibel te zijn en oplossingsgericht te denken er alsnog leuke online-activiteiten te doen zijn. Zo heb ik samen met de andere leden van de activiteitencommissie een online pubquiz en het wie ben ik spel online georganiseerd.

Fun fact:
Voordat de wekelijkse vergadering begint worden de nummers: ‘Loco contigo’ en ‘oud zuid’ gedraaid, waardoor de sfeer er gelijk in zit. Dit onder het genot van een heerlijk biertje.