Waarom zou je lid worden van onze vereniging? Er zijn immers meerdere verenigingen in Breda waar je als student van harte welkom bent. Wij hebben voor jou 7 redenen op een rijtje gezet waarom wij juist anders zijn dan de rest. 1. Gezelligheid Als eerste en belangrijkste punt is de sfeer bij Maximus altijd goed. Gezelligheid staat hoog in het vaandel en voert ten alle tijden de boventoon. Deze sfeer moet je echt komen proeven om te ervaren. Vooral tijdens activiteiten komt dit naar voren, en iedereen wordt met open armen ontvangen. 2. Vrienden voor het leven Bij Maximus bouw je een leuke en hechte vriendengroep op. Iedereen staat voor elkaar klaar. Denk hierbij aan hulp bij verhuizen, een luisterend oor over je studiestress of gewoon samen gezellig een biertje drinken in de stad. Breda bruist altijd en leden van Maximus ondernemen samen, buiten de verenigingsactiviteiten en feesten, enorm veel. 3. Eigen sociëteit In Breda zijn wij de enige vereniging met een eigen sociëteit in de binnenstad. Na nog geen vijf jaar met verschillende kroegen als thuisbasis, heeft de vereniging sinds maart 2018 dan eindelijk haar eigen plek: Sociëteit het Forum. Dit betekent dat we altijd een plek hebben in de binnenstad waar er goedkoop bier gedronken kan worden en waar net wat meer kan dan bij andere cafés. 4. Activiteiten en te gekke feesten Binnen Maximus zijn er aparte commissie opgericht die activiteiten en feesten het hele jaar door organiseren. Afgelopen jaar zijn er ongeveer 20 activiteiten en/of feesten georganiseerd. Dit zijn jaarlijks enorm diverse activiteiten; van een Citytrip tot een kerstgala. Zo is onze jaarlijks terugkerende WinterBBQ ontstaan als een waare traditie. De verschillende activiteiten brengen leden dichter bij elkaar. 5. Netwerk Maximus draagt als motto: ‘Labora et Victoria’. Dit wil zeggen: ‘Werk en overwin’. Studeren draagt bij aan goede toekomst en Maximus draagt hier zijn steentje aan bij. Maximus geeft je de kans om nieuwe netwerken te vormen naast je studie, door jou in contact te brengen met organisaties. Ook kunnen leden elkaars netwerk inzetten met de zoektocht naar een bijbaan en/of (afstudeer) stage. 6. Professionele ontwikkeling Als lid kan je je inschrijven voor een van onze commissies. Dit is goede manier om professionele ervaring op te doen voor de toekomst. In de commissies leer je het organiseren van activiteiten en het samenwerken in een groep. Verder leer je veel mensen binnen en buiten de vereniging kennen. Een leuke en effectieve manier dus om je sociale contacten uit te breiden en te leren netwerken tussen verschillende contactpersonen. 7. Verenigingsborrel Iedere dinsdagavond om 21.00 uur vindt de verenigingsborrel plaats in Sociëteit het Forum. Deze avonden zijn altijd legendarisch! Hét moment om samen een borrel te drinken en even te ontsnappen aan de studiestress en het harde werken. Kan je er een keer niet bij zijn of heb je tentamens? School gaat natuurlijk altijd voor, dus het is niet verplicht om iedere week aanwezig te zijn.